Nieuws

Foto Homerun founders

Homerun: recruitmentsoftware levert passende kandidaten

Zoals een kind legoblokjes stapelt tot een grote toren, zo kunnen klanten van Homerun hun ‘werken bij-website’ of vacatures in elkaar zetten. Willem van Roosmalen – medeoprichter van Homerun – vertelt hoe elk blokje een optie biedt om vacatures zo persoonlijk, authentiek en uitnodigend te maken dat de juiste sollicitanten aanschuiven.

Personalized Shopping & Paying

Jacada: bespaar miljoenen met een digitale klantenservice

‘We zien dat je internet eruit ligt, dit probleem zal binnen 45 minuten opgelost worden.’ Zulke serviceberichten worden steeds gewoner. Jacada doet meer met ‘outbound engagement’, dat zij omarmen in hun nieuwste project Contact Hub. “Proactief naar buiten zijn, zie ik als beste manier om een binnenkomend telefoontje te voorkomen”, zegt Chris du Toit, Chief Marketing bij Jacada.

uprise-festival

Uprise Festival Europe 5: innovatief, inspirerend en vindingrijk

Honderdtwintig start-ups, zestig workshops en bijna zestig interactieve sessies verspreid over een dag: zo ziet het Uprise Festival op 20 april bij Pakhuis West in Amsterdam eruit. Meer dan drieduizend bezoekers zullen aanwezig zijn. Medeoprichter Paul O’Connell van Uprise Festival vertelt enthousiast over het evenement. “We stimuleren de aanwezigen om actief te participeren en om partijen met elkaar te verbinden. We zien Uprise als een festival, niet als een doorsnee conferentie.”

Foto Octo

Octo: tevreden mensen, duurzame gebouwen en lagere kosten

Een octopus die meerdere tentakels verbindt aan één meesterbrein, daarmee vergelijkt medeoprichter Dirk Huibers de werkwijze van Octo. De start-up die ruimtegebruik, energiebeheer en gezondheid in gebouwen optimaliseert, zet gegevens van het pand om in een plan dat geld bespaart, milieuvriendelijk is en een gezond binnenklimaat verzorgt.

-30 Lotte van Vemde Accenture 031016 (004)

Atmosphere zet de toon voor een versterkte klantbeleving

Wat merken als Ace & Tate, Marqt en Wagamama gemeen hebben? Atmosphere van Kollekt.fm! Rolf Dröge, oprichter van de muziekdienst, laat artiesten en andere muziekexperts een afspeellijst samenstellen die gebaseerd is op de merkidentiteit van zijn klanten. “We versterken de in-store-klantbeleving met zorgvuldig geselecteerde muziek.” Inmiddels maken vijfentachtig locaties in zeven verschillende landen gebruik van Atmosphere. 

DSC_1020

Crowdselling via social media. Sellify doet het.

Zo’n twee miljard mensen maken maandelijks actief gebruik van Facebook. Ook Twitter, LinkedIn en Instagram zijn wereldwijd niet meer weg te denken. Het biedt nieuwe kansen, zoals voor het eerste crowdsellingplatform, Sellify van Lennert Pieters. Via social media trekt hij op effectieve wijze potentiële consumenten aan voor zakelijke klanten. “Sell, satisfy en amplify geven exact aan waar wij voor staan: influencermarketing in een nieuw jasje.”

De Gouden Giraffe

Accenture Innovation Summit: winnaar van de Gouden Giraffe 2016!

Een giraffe kenmerkt zich door zijn lange nek. Zo kan hij de meest sappige bladeren vinden in de hoogste boomtoppen. De Gouden Giraffe Event Awards – dé evenementenprijs van Nederland – is op zoek naar bedrijven die hun nek uitsteken. Dit jaar was het onze beurt. Binnen de categorie ‘relatie events’ heeft de Accenture Innovation Awards, op vrijdag 10 februari, de jury overtuigd van zijn meerwaarde en de prijs in de wacht gesleept.

day-3-innovation-academy-6

Innovation Academy: Scale up your business

De Innovation Academy is een jaarrond programma met verschillende workshops. Deelnemers aan het Accenture Innovation Awards programma kunnen op deze manier hun start-up naar een hoger niveau brengen én tegelijkertijd andere innovators en spelers binnen het Nederlandse innovatie-ecosysteem ontmoeten.

Foto Oaky

Oaky: tevredener gasten en hogere omzet voor hotels

TripAdvisor, Yelp of Zoover: online-beoordelingen zijn er te over. In de hotelmarkt is reputatie meer dan ooit doorslaggevend. Oaky haakt in op hogere verwachtingen door al tijdens het verblijf feedback van gasten te verzamelen. “Ruim voordat zij inchecken zetten we effectieve upselltechnieken in”, zegt Erik Tengen, medeoprichter van Oaky. “Hotels behalen met Oaky jaarlijks tot wel zeventigduizend euro extra omzet nog voordat gasten daadwerkelijk over de vloer komen.”

  • 1
  • of 64

Innovaties